Powered By Blogger

onsdag 16 april 2014

Baka är som terapi....

Jag brukar alltid försöka baka med barnen speciell med min dotter som är mest intresserad men det blev inget denna gång för att hon var förkyld . Påsken är här och jag kunde inte hitta bättre ursäkt att ge mig i bakning, ju ni förstår.. Jag älskar att baka, det är som en terapi för mig, det gör att jag stänger ut allt som jag har varit med eller har i tankarna och får något speciell ro, vissa gör yoga eller tar promenader eller läsa bok men vi är olika och fungerar olika






Nog med prat, här kommer receptet till de otroligt goda och enkla maränger ...

Till 6 stora eller 10 små 
3 st äggvitor
200 gr socker 
2-3 tsk vanilj
Hushållsfärg

Vispa ihop allt utom färgen tills det bli hårt, dvs om ni vänder upp och ner skålen så inget rinner ut. 
Sedan om ni vill använda färg , ta lite i taget och blanda in väldigt försiktigt i massan , man kan antingen spritsa eller med två skedar , klicka några stora eller små på en plåt med bakplåtspapper . 





Sätt i ungen 125 gr i ungefär 50-55 minuter.
Sedan, det är bara njuta. 

Lycka till
Kram/Shirin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar