Powered By Blogger

måndag 17 mars 2014

Jag försöker leva i nuet mer och känner efter vad som är rätt eller fel, jag oroar mig sällan för framtiden och vad kommer att hända, försöker ta en dag i taget och koncenterera mig på vad som är viktigt i mitt liv, i det livet jag har just nu, försöker njuta av varje sekund av den även det är tufft ibland, det har vi alla,
Jag tror att jag har kunnat finna mig själv och vad mitt liv går ut på, jag vet och är på väg i rätt riktning, att inte tänka på den framtiden som jag och endast JAG skapar med mina tankar och värderingar , på vad jag ska köpa eller vad vi ska hinna med osv,
Jag är sällan en bitter person eller inte nöjd med det jag har och jag ser ingen anledning till att vara den personen heller, jag vill också mycket och vill åstadkomma mycket men jag är nöjd med det jag har, nöjd med det just nu och just idag men
 
 vad är livet, vår liv går ut på? 
 
 
Att vakna tacksam för det man har, att man är frisk och inte är sjuk, livet är väldigt kort, dagarna går förbi oss utan vi märker det, man får släppa taget om de saker som man inte älskar i barndomen, när man gick i gymnasiet och i nuet, tacksam för allt du har tagit emot i ditt liv , i det förflutna, nuet och framtiden,
 
behåll och håll fast vid de sakerna som är viktiga, de saker
som du älskar
 
Det du har haft och varit med i barndomen och i ditt förflutna är över, det finns viktigare saker att lägga energi på som att kunna möta dina barn vid dörren vid ett glatt humör eller orka att fika med din bästa vän, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar