Powered By Blogger

fredag 18 april 2014

Buttercoockies...

 En av dem absolut mina favorit kakor sedan barndom är de otroligt goda smör kakor, mina barn älskar dem, de är superenkla , farligt goda och man kan ha dem i frysen länge. Jag kallar receptet för 1,2,3 recept för då jag kommer ihåg det lättare , det har mamma lärt mig.








1,2,3 recept

2 st äggulor
300 gr mjöl
200 gr smör
100 gr florsocker
1-2 tsk vanilj

Vispa ihop äggulor med smör tills det blir krämigt, sedan blanda in mjöl, florsocker och vanilj. Arbeta degen med fingertopparna och inte knåda då förstörs degen , låt den vila en stund.
Kavla degen och ha kul med olika former med olika motiv, baka dem i ugnen i 175 gr i 5-10 min . Var försiktigt och kolla kakorna, de bränns lätt, låt dem svalna, sedan det är bara njuta.
Ställ gärna frågor om ni undrar något.








Lycka till
Många kramar\ Shirin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar