Powered By Blogger

torsdag 1 maj 2014

Veckans tårta / tårtor......



Under påskhelgen så gjorde jag två tårtor , ena på beställning och den andra som jag ville överraska en av mina närmaste vänner som jag älskar henne, 













sweetpieceshirin.blogspot.com/



Den tårtan gjorde jag till en herre som fyllde 52 år,
Choklad botten
Hallonmousse
Vit chokladmousse
Maräng smör kräm





Blommorna och andra tårtdekorationer är gjord av sockerpastej, de brukar jag göra i ordning i några dagar i förväg för att de ska torkas ordentligt.
   


Nästa tårtan gjorde jag som en överraskning åt en av mina käraste vän, 
















Det var till en tjejkväll och vad som skulle vara perfekt till god vin och några tjejer , ju choklad och choklad......

Denna goda skönheten hade mörka tårtbotten och vit choklad mousse , täckt med smörkräm , smaksatt med kondenserad mjölk. 



Kram/Shirin












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar