Powered By Blogger

torsdag 12 juni 2014

Student tider........


Årets första Studenttårta gjorde jag förra veckan . Den blev jag faktiskt stolt över, både smak och utseende. Det är alltid roligt och spännande med tårtor speciell Studenttårta .








Tårtan bestod av ljus tårtbotten , två lager vit chokladmousse och hallonmousse. 
Sedan spacklade jag den med vanilj smörkräm. 
Tårtan är täckt med sockerpastej. Jag brukar baka bottnarna en dag innan, fyller de med tårfyllningar kvällen innan så att de ska dra åt sig all smak, sedan är det roligaste som bli kvar. 


























Dekorationerna brukar jag också förbereda alltid i förväg , dels för att de ska hinna att torkas och dels för att det händer alltid olyckor. 


Lycka till 
Kram /Shirin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar